2011年7月6日

有料化されるハーバーブリッジ

以前にも同じような議論があったような気がしますが、そのさいは棄却されています。今回は、昨今の景気低迷のため税収が減少しており、どうやら本気で課金するようです。


Transport Agency consultants believe tolls of $6 to $8 could pay for a new Auckland harbour crossing.

トランスポートエージェンシーのコンサルタントは、新しいオークランドハーバーブリッジ建設のために、$6から$8の通行料が必要だと信じている。

The tolls would be charged on the new crossing and the existing harbour bridge.

この通行料は新しい橋と現在使用されているハーバーブリッジに課金される。

The figures are in a report which the Auckland Council has circulated to local boards on options for building and paying for a $5.1 billion pair of motorway tunnels, or a new bridge for up to $3.9 billion.

オークランドカウンシルが書き上げた報告書の中にある数字、$5.1ビリオンの高速道路とトンネル、または$3.9ビリオンほど見積もられている新しい橋の建設費用を支払い建設するために、交渉につく地元の委員会へ配布されている。

Preliminary investigations suggest a new bridge could be fully paid for with a toll of $6 each way to use it and the existing bridge, and an $8 toll would be needed to pay for the tunnels.

予備調査は、現在使用している橋と新しい橋を通行するさいに、上りと下りの両方に$6の通行料を徴収すれば新しい橋の建設費用は完全に支払うことができ、$8の通行料を徴収すると、トンネル建設の費用をもまかなえることを提案している。

The agency believes a new crossing will be within 20 years as the existing bridge's clip-on lanes start wearing out.

エージェンシーは、現在使われている橋に増設された車線の部分に老朽化が始まっているため、新しい橋は20年以内に建設できると信じている。

The consultants say the national land transport fund could not pay for it alone.

コンサルタントは、運輸省が持つ予算だけではそれを支払うことはできないと述べている。

But traffic forecasts showed harbour crossings were likely to halve by 2041 with a $6 toll and drop to 40 per cent with an $8 toll.

しかし、交通量予測において、ハーバーブリッジの交通量は、$6の通行料で2041年には半分に、$8の通行料では40%まで減少することを示している。

An Automobile Association poll published last month showed 47.5 per cent of its Auckland members would be prepared to pay a $4 toll to use a new harbour crossing, but only 8.2 per cent would pay $6.

先月オートモーティブアソシエーション(AA)で発行された、新しい橋の通行料をいくら支払えるか問いかけた投票において、オークランドに居住するAAメンバーのうち、47.5%が$4を支払うことに抵抗がなく、8.2%だけが$6を払うことを示している。

The Government and the Transport Agency say they are a long way from making decisions about funding options.

政府と運輸省は、財政的支援の選択肢において、その決定を下すには長い時間がかかると述べている。

A spokesman for Transport Minister Steven Joyce said the new crossing would be an expensive project, demanding a combination of funding sources, "but it's too early to say what those will be".

運輸省大臣ステイーヴン・ジョイスのスポークスマンは、新しい橋は高額なプロジェクトで、いくつかの混在する財政支援を要求しなければならないが、それがどのようなものになるかを語るには、時期尚早だと述べている。

In its infrastructure investment plan, issued yesterday, the Government says it is likely to look at user charges such as road tolls to help pay for projects.

昨日発行されたインフラストラクチャー投資計画において、 政府はプロジェクトを支援するための道路通行料のような課金制度を見直すことになるだろうと述べた。

The bridge consultants' report has horrified some North Shore local politicians.

コンサルタントが報告書で述べている橋は、幾人かのノースショアにいる地元の政治家を恐怖に陥れている。

The Kaipatiki Local Board, covering a large area including Glenfield and Birkenhead, has passed a resolution opposing any tolls on the existing 52-year-old bridge.

グレンフィールドとバーケンヘッドを含む広範囲にわたるカイパティキ地元委員会が、52年たった現在使用されている橋において、いかなる通行料も課さない決議を採択している。

Board member Vivienne Keohane said yesterday that the toll suggestions were "absolutely outrageous".

委員会のメンバー、ヴィヴィエン・ケオカーンは昨日、通行料の提案は完全に不当なものだ、と述べている。

"A lot of people wouldn't be able to travel to work - imagine paying $60 to $80 a week out of your wages."

たくさんの人々が通勤のために通行できなくなる - あなたの給料から毎週通行料だけで$60から$80を支払わなければならない状況を想像してほしい。

(中略)

A Ministry of Transport proposal in 2006 to set up a series of tolling points across Auckland, which would have included a $6 fee to cross the harbour bridge at peak times, was abandoned after public opposition.

2006年に運輸省によって提案されていた、ハーバーブリッジが最も込んでいる時間帯に$6の通行料を含むオークランド周辺を通過するさいに課せられる通行料は、人々の反対のあと見放されている。

North Shore MP Wayne Mapp said tolls should be considered as a contribution to the next crossing, but $3 was probably "about as high as you can go".

ノースショアのMP、ウェイン・マップは、次の新しい橋のために 貢献することを考えるべきだが、その通行料は$3を超えない料金になるかもしれない、と述べている。


BRIDGE FACTS

ハーバーブリッジにおける事実

* 158,142 vehicles - average daily traffic volume last year.

* 158,142台 - 去年の一日平均の車両数
* $949,000 - daily revenue from a $6 toll assuming unchanged volume.

* $949,000 - 交通量が変わらないことを前提に、通行料を$6と仮定したときの一日あたりの収入 

* $474,500 - assuming only 50 per cent of untolled traffic volume.

* $474,500 - 課金しない交通量が50%だけと仮定とした場合

* $1,265,000 - daily revenue from $8 toll.

* $1,265,000 - 通行料を$8と仮定したときの一日あたりの収入 

* $506,000 - assuming 40 per cent of untolled volume.

* $506,000 - 課金しない交通量が40%だけと仮定した場合


通行料が導入されると、たしかにこのハーバーブリッジ周辺に住む人々が最も不利益を被るのは明らかで、平等という観点からみると、そして、それが(県道や市道でなく)国道であれば、全額政府からの税金で建設すべきだと主張するのは至極まっとうで理解できます。まだこの決定には時間がかかるようなので、(通行料を必要とするその正当性において)その議論がどのように展開するのか注目したほうがいいかもしれません。

ネタ元:http://www.nzherald.co.nz/transport/news/article.cfm?c_id=97&objectid=10736386

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