2011年9月20日

リラックスさせるニュージーの食べ物

ちょっと意外な食べ物も含まれています。

1. Whole-wheat pretzels

Eating carbohydrate-rich foods gives you an energy boost and triggers the brain to release a feel-good chemical called serotonin.

1. 全粒小麦粉のプリッツェル

炭水化物を多く含む食品を食べることによりエネルギーを促進させ、脳からセロトニンと呼ばれる心地良さを感じさせる物質の放出を誘発させる。



2. Carrots

Munching on crunchy foods also helps beat stress. Nutrient-rich carrots, celery and other crunchy, fresh veggies offer satisfying crispness, but won't bog you down with too many calories.

2. ニンジン

ポリポリむさぼり食べられる食品もストレスを軽減させる働きを持っている。栄養価の高いニンジン、セロリやその他のポリポリ食べられる新鮮な野菜はパリパリした食感を満足させ、食べ過ぎてもカロリーを取りすぎることはない。



3. Tea

Calm frazzled nerves with a steaming cup of your favourite tea blend. The soothing warmth and tea's plant compounds work together to level off your body's response to stress.

3. お茶

お気に入りの(ブレンドされた)お茶の湯気により磨り減った神経を落ち着かせる。気持ちを落ち着かせる暖かさとお茶の調合が体のストレスに対する反応を均すよう働くことでリラックスできる。



4. Nuts

Stress runs you down, which leaves you open to sickness. Almonds, pistachios and walnuts are high in the antioxidant vitamin E and zinc, both good for boosting the immune system.

4. 木の実

ストレスはあなたを意気消沈させ、それにより病気に罹りやすくなる。アーモンド、ピスタチオ、そして、胡桃に含まれる抗酸化ビタミンEと亜鉛が、免疫システムを促進するために良い働きをする。



5. Silverbeet

Silverbeet and other leafy veggies like spinach are full of magnesium, which can help control and limit your body's release of the stress-spiking hormone cortisol.

5. シルヴァービート

シルヴァービートとほうれん草のような葉が多い他の野菜は、ストレススパイキング(ストレスを妨げる)ホルモンコーチゾルの放出を制限しコントールすることを助ける。



6. Yoghurt

Work more calcium into your diet with non-fat or low-fat yoghurt, which contains probiotics that help create a healthy and calm digestive system.

6. ヨーグルト

カルシウムよりもあなたのダイエットに働き、体に良い働きを持つ細菌を含む、脂肪なし、または低脂肪のヨーグルトを摂取することにより、健康で落ち着いた消化機能を作ることを助ける。



7. Dark chocolate

Research indicates that dark chocolate, that is, with 70 per cent or more cocoa, may lower levels of stress hormones.

7. ダークチョコレート

研究調査は、ココアを70%以上含まれているダークチョコレートがストレスホルモンの濃度を下げることが示されている。



8. Milk

Have a glass to get more B-vitamins, protein, vitamin D and bone-building calcium to relieve tense muscles.

8. ミルク

グラス一杯に含まれる、ビタミンB、たんぱく質、ビタミンD、そして、骨を作るカルシウムにより筋肉の緊張を軽減する。



9. Banana and Avocado

What do these fruits have in common? They're loaded with potassium, a vital mineral for keeping blood pressure low.

9. バナナとアヴォカド

これらのフルーツが一般的に何を持っているのか?彼らはカリウムとともに血圧を低く保つための、不可欠なミネラルをたくさん持っている。



10. Fatty Fish

The heart-healthy omega-3 fats in fish such as salmon, sardines and tuna manage adrenaline levels to help keep you calm, cool and collected. They're also good for just about every part of your body, including the eyes, skin and hair.

10. 脂肪分の高い魚

サーモン、イワシ、そしてマグロなどの魚に含まれている健康豊かなオメガ3脂肪はアドレナリン濃度を管理し、あなたを落ち着かせ、快感をもたらし、気を取り戻させる。これらは、目や肌、そして髪なども含む、体のすべての部分において効果がある。


現地で手に入る食べ物をうまく活用することにより目的に応じた健康を維持する方法のひとつが示されているように思います。
ネタ元: http://www.nzherald.co.nz/lifestyle/news/article.cfm?c_id=6&objectid=10752213

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