2012年2月24日

食べないほうがいい49の食品

ニュージーランドのスーパーマーケットで普通に販売している食品のブラックリストがそれぞれのメディアから報じられています。わりとむちゃくちゃなリストなので、メモ程度に(記事の内容よりも、リストを中心にピックアップしています。)。

A blacklist of foods heavy on calories but light on nutrition has been drawn up to help combat obesity - and honey, muesli bars, whole milk and frozen yoghurt are all included.

肥満と戦うことを助けるため、栄養作用に注目されているが、カロリーの高い食品のブラックリストが公開された - ホールミルクとフローズンヨーグルトなど、すべて含まれている。

Otago University researchers developed the list of 49 "Needn't" foods, published in today's New Zealand Medical Journal, as part of a treatment research programme for obesity.

オタゴ大学の研究者たちは、肥満のための治療研究プログラムの一環としてニュージーランドメディカルジャーナルで今日発行されている、49もの必要のない食品のリストを開発した。

They stress the list is a guide to help obese people identify which foods could be cut from their diet.

彼らはダイエットのための食品を人々が特定できることを助けるガイドとなるリストであることを強調した。

But others say it could be a step towards imposing higher taxes and other measures on junk food.

しかし、ほかの人々はジャンクフードに高い税率を課すことを助長するかもしれないと述べている。

"Needn't" foods are high in fat or added sugars, prepared using a high-fat cooking method such as frying, or have a large amount of energy compared to their essential nutrient content.

必要のない食品は、脂肪や砂糖、揚げ物などの高い脂肪を伴う調理法、または、彼らが必要としている栄養分と比較して多量のエネルギーを含んだものを指している。

Some are on the blacklist because there is an easy and healthier alternative, such as substituting skim milk for whole milk.

ホールミルクのかわりにスキムミルクを摂取するなど、簡単で健康な選択であることから、いくつかのものはブラックリストされている。

Others, such as honey, would not be a concern if included in a healthy person's diet.

他のもの、例えば蜂蜜などは、健康な人々のダイエットとして問題とはならない。

"Honey is great stuff. But what I hear people tell me is, 'I don't have sugar, I have honey'. But honey is a form of sugar," lead researcher Dr Jane Elmslie said.

蜂蜜はすばらしい食品だ。しかし、人々が私にこう伝えたことがある: 私は、砂糖を持っていないけど、蜂蜜を持っている。しかし、蜂蜜は砂糖のひとつの形態だ、研究者のリーダー、ドクター・ジェーン・エルムスリーは述べた。

(中略)

A Health Ministry-commissioned Otago University survey released last September found that 37 per cent of New Zealand adults were overweight and 28 per cent obese.

昨年9月に発行されたヘスルミニストリーから委任されたオタゴ大学の調査では、ニュージーランドの成人の37%は過体重で28%は肥満であることを発見した。

The proportion overweight has been increasing slowly but steadily, from 34 per cent in 1977. The obese category has expanded much faster, nearly tripling from 10 per cent in the same period.

過体重の割合はゆっくりだが、1977年から34%と絶えず増えている。肥満のカテゴリーは早く広がっており、同じ時期の10%から3倍近く増えている。


The complete list: NEEDNT FOOD Replace with (* if omit entirely):

完全なリスト: 入れ替えるべき必要のない食品(* すべての人々を含まない)

1. Alcoholic drinks Water/diet soft drinks

1. アルコールドリンク、ウォーター/ダイエットソフトドリンク

2. Biscuits *

2. ビスケット類 *

3. Butter, lard, dripping or similar fat (used as a spread or in
baking/cooking etc.) Lite margarine or similar spread or omit

3. バター、ラード、または、近い種類の脂肪類(パンに塗るもの、またはベイキング、クッキング、など)ライトマーガリン、または近い種類のスプレッド、等々。

4. Cakes *

4. ケーキ類 *

5. Chocolate *

5. チョコレート *

6. Coconut cream Lite coconut milk/coconut flavoured lite evaporated milk

6. ココナッツクリームライトココナッツミルク/ココナッツフレーヴァードライトエヴァポレイテッドミルク

7. Condensed milk *

7. コンデンスドミルク *

8. Cordial Water/Sugar free cordial

8. コーディアルウォーター/シュガーフリーコーディアル

9. Corn chips *

9. コーンチップス *

10. Cream (including crème fraiche) Natural yoghurt (or flavoured yoghurt depending on use)

10. クリーム(クリームフルーチェを含む)ナチュラルヨーグルト(または、使用に応じたフレーヴァードヨーグルト)

11. Crisps (including vegetable crisps) *

11. クリスプ(ヴェジタブルクリスプを含む)

12. Desserts/puddings *

12. デザート/プリン類 *

13. Doughnuts *

13. ドーナッツ *

14. Drinking Chocolate, Milo etc. Cocoa plus artificial sweetener

14. ドリンキングチョコレート、ミロ、など。ココアと人口甘味料を足したもの。

15. Energy drinks Water

15. エナジードリンクウォーター

16. Flavoured milk/milkshakes Trim, Calcitrim or Lite Blue Milk

16. フレーヴァードミルク/ミルクシェイクトリム、カルシウム、またはライトブルーミルク

17. Fruit tinned in syrup (even lite syrup!) Fruit tinned in juice/artificially sweetened

17. シロップに漬けた缶詰フルーツ(ライトシロップも含む)ジュース/人口甘味料で漬けた缶詰フルーツ

18. Fried food Boiled, grilled or baked food

18. 揚げた食べ物、グリル、またはベイクされた食べ物

19. Frozen yoghurt Ordinary yoghurt

19. フローズンヨーグルトオーディナリーヨーグルト(普通のヨーグルト)

20. Fruit juice (except tomato juice and unsweetened
blackcurrant juice) Fresh fruit (apple, orange, pear etc. + a drink!)

20. フルーツジュース(トマトジュースと砂糖を加えられていないブラックカーラントジュースを除く)フレッシュジュース(アップル、オレンジ、ピアー、など、いずれの飲み物)

21. Glucose Artificial sweetener

21. グルコーズ人口甘味料

22. High fat crackers (more than 10g fat per 100g) Lower fat crackers (less than 10g fat per 110g)

22. 脂肪分の高いクラッカー(100グラムあたり10グラム以上)ロワーファットクラッカー(110グラムあたり10グラム以下)

23. Honey *

23. 蜂蜜

24. Hot chips *

24. ホットチップス *

25. Ice cream *

25. アイスクリーム *

26. Jam *

26. ジャム *

27. Marmalade *

27. マーマレード *

28. Mayonnaise Lite dressings/lite mayonnaise

28. マヨネーズ、ライトドレッシング/ライトマヨネーズ

29. Muesli bars *

29. ミューズリーバー *

30. Muffins *

30. マフィン *

31. Nuts roasted in fat or oil Dry roasted or raw nuts (less than 1 handful per day)

31. 脂肪でローストされたナッツ、オイルドライローステッド、または生のナッツ(一日あたりひと掴み以下まで)

32. Pastries *

32. パストリー類 *

33. Pies *

33. パイ類 *

34. Popcorn with butter or oil Air popped popcorn

34. バターまたはオイルエアーポップドポップコーン

35. Quiches Crust-less quiches

35. キッシュクラストレスキッシュ

36. Reduced cream Natural yoghurt

36. リドュースドクリームナチュラルヨーグルト

37. Regular luncheon sausage Low fat luncheon sausage

37. レギュラーランチョンソーセージローファットランチョンソーセージ

38. Regular powdered drinks (e.g. Raro) Water/Diet/Sugar free powdered drinks

38. レギュラーパウダードリンク(例:ラロなど)ウォーター/ダイエット/シュガーフリーパウダードリンク(粉を溶かした飲み物)

39. Regular salami Low fat salami

39. レギュラーサラミローファットサラミ

40. Regular sausages Low fat sausages

40. レギュラーソーセージローファットソーセージ

41. Regular soft drinks Water/Diet soft drinks

41. レギュラーソフトドリンク、ウォーター/ダイエットソフトドリンク

42. Rollups Fresh fruit

42. ロールアップスフレッシュフルーツ

43. Sour cream Natural yoghurt

43. サワークリームナチュラルヨーグルト

44. Sugar (added to anything including drinks, baking, cooking
etc.) Artificial sweetener

44. 砂糖(飲み物、ベーキング類、料理用、他) 人口甘味料

45. Sweets/lollies *

45. 甘いもの/アメ類 *

46. Syrups such as golden syrup, treacle, maple syrup Artificial sweetener

46. ゴールデンシロップ、トリークル、メープルシロップ人口甘味料、などのシロップ。

47. Toasted muesli and any other breakfast cereal with more than 15g sugar per 100g cereal Breakfast cereal with less than 15g sugar per 100g cereal, more than 6g fibre
per 100g cereal and less 5g fat per 100g cereal (or less than 10 g fat per
100g cereal if cereal contains nuts and seeds)

47. トーステッドミューズリー、100グラムあたり15グラム以上の砂糖が入っているすべてのブレックファストシリアル、100グラムあたり6グラム以上のファイバー、100グラムあたり5グラムのブレックファストシリアル(もしナッツや種が入っている場合、100グラムのシリアルあたり10グラム以下の脂肪)

48. Whole Milk Trim, Calcitrim or Lite Blue Milk

48. ホールミルクトリム、カルシウム、またはライトブルーミルク

49. Yoghurt type products with 10g sugar per 100g yoghurt Yoghurt (not more than one a day

49. 100グラムあたり10グラムの砂糖を含んでいる類のヨーグルト(1日以下の摂取に限る)


ここまでリストされると、何も食べられません(笑)。あくまで目安で。

ネタ元:http://www.nzherald.co.nz/lifestyle/news/article.cfm?c_id=6&objectid=10787548

2 件のコメント:

  1. New Diet Taps into Pioneering Idea to Help Dieters LOSE 15 Pounds within Just 21 Days!

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  2. 3 Studies SHOW How Coconut Oil Kills Waist Fat.

    The meaning of this is that you literally kill fat by consuming coconut fat (including coconut milk, coconut cream and coconut oil).

    These 3 researches from big medicinal journals are sure to turn the conventional nutrition world around!

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